
Sytha 2.0 Spijkergoed doet mee aan Stenen Winkel
AlgemeenWINSUM/DELFZIJL - Sytha 2.0 Spijkergoed met vestigingen in Winsum en Delfzijl doet van 5 tot en met 11 mei mee aan de landelijke Week van de Stenen Winkel.
Dat is een initiatief om de lokale stenen winkel in het zonnetje te zetten en aandacht te creëren voor de waarde van deze winkels bij de consument. Lokale winkels organiseren dan allerlei feestelijke activiteiten op de winkelvloer om samen met de klanten de kracht van stenen winkels te vieren. In 2010 werd de winkel van moeder en dochter Sytha gestart (destijds onder een andere naam) in Delfzijl en 15 jaar later is de winkel niet meer weg te denken uit het lokale winkelcentrum. Twee jaar geleden werd de vestiging in Winsum geopend.
,,De reden dat we deelnemen aan de Week van de Stenen Winkel is omdat wij onze klant willen laten weten dat ze bij ons goud waard zijn en we dankzij hun ondersteuning al 15 jaar mogen ondernemen en daarmee de winkelstraten gezelliger maken”, vertelt eigenaar Sytha. ,,We kijken er naar uit om samen met iedereen in Delfzijl en Winsum de kracht van onze lokale stenen winkels te vieren en nog eens te onderstrepen waarom deze winkels een plekje verdienen in ons centrum.”
De klanten krijgen volgende week dubbele spaarpunten, er ligt een loper voor ze uit en er staan lekkere hapjes en drankjes klaar. Een handgeschreven persoonlijk bedankje in een unieke tas maken de aankoop tot een feestje. ,,Dat doen we om de klanten te bedanken. Zonder deze mensen zijn er geen winkels in het centrum. Koop lokaal, want zo steun je ons allemaal’’, aldus Sytha.




