Afbeelding

Schaatspret in Stedum

Algemeen

STEDUM - Er kon gisteren zowaar geschaatst worden op de ijsbaan van Stedum. 

Dat is te danken aan een aantal koude nachten én een speciale methode in Stedum. Daar laat men namelijk het water dat nog onder het ijspakket zit weglopen zodat er een mooie ijsvloer ontstaat die tegen een stootje kan. 

Op die manier wordt er al 18 jaar op rij geschaatst in Stedum, al bleef de schaatspret door de oplopende temperaturen ditmaal beperkt tot één dag.