
Gratis bus naar commissiedebat over kernenergie in Den Haag
AlgemeenGRONINGEN - Belangstellenden uit Groningen kunnen op donderdag 2 juli kosteloos met de bus naar Den Haag om het commissiedebat van de vaste Tweede Kamercommissie voor Klimaat en Groene Groei over kernenergie en de mogelijke locaties voor kerncentrales bij te wonen.
De bus vertrekt om 6.00 uur vanaf P+R Hoogkerk. De organisatie van de reis is in handen van de provincie Groningen. Die verzorgt uitsluitend het vervoer van en naar Den Haag. Eten en drinken zijn voor eigen rekening.
Deelnemers moeten zichzelf aanmelden als bezoeker bij de Tweede Kamer en beschikken over een geldig identiteitsbewijs om toegang te krijgen. Een bezoekersaanmelding biedt echter geen garantie op een plaats op de publieke tribune tijdens het debat.
De bus zet de reizigers af bij de Prinsessegracht, op ongeveer tien minuten lopen van de hoofdingang van de Tweede Kamer. Aan het einde van de dag vertrekt de bus vanaf dezelfde locatie. De provincie benadrukt dat reizigers op tijd aanwezig moeten zijn, omdat de bus niet wacht.
Aanmelden voor de busreis kan tot uiterlijk maandag 29 juni om 15.00 uur via het daarvoor bestemde aanmeldformulier op de website van de provincie. Aanmeldingen die na dat tijdstip binnenkomen, worden niet meer in behandeling genomen.




