
Het Hogeland pakt verwaarloosde boten en wrakken aan
AlgemeenNOORD-GRONINGEN - De gemeente Het Hogeland start met de aanpak van verwaarloosde vaartuigen en wrakken.
De gemeente werkt hierbij samen samen met Haven- en Waterbeheer. Wanneer de eigenaar niet direct bekend of bereikbaar is brengt de gemeente een biljet aan op de verwaarloosde boot. Men is hiermee gestart in de haven van Baflo. Daarna volgt de rest van de gemeente.
Eigenaren hebben 14 dagen de tijd om zich te melden en actie te ondernemen. Als dit niet gebeurt dan kan de gemeente bestuurlijke maatregelen nemen, zoals de boot verwijderen.




