
Provincie lapt voor ijsbaan
AlgemeenGRONINGEN - De provincie zet een belangrijke stap richting een nieuwe ijsbaan in Kardinge. Gedeputeerde Staten hebben Provinciale Staten voorgesteld om 15 miljoen euro beschikbaar te stellen voor de realisatie van de overdekte ijsbaan.
Het bedrag was eerder al opgenomen in de begroting. In het najaar nemen Provinciale Staten een besluit over de bijdrage en de bijbehorende voorwaarden.
Volgens het provinciebestuur is een nieuwe ijsbaan van groot belang, omdat Kardinge de enige locatie in de provincie is waar inwoners overdekt kunnen schaatsen. Door zachtere winters wordt natuurijs steeds schaarser. De provincie vindt het daarom belangrijk dat kinderen, volwassenen en verenigingen ook in de toekomst kunnen blijven schaatsen. De gemeente Groningen werkt de plannen verder uit. De definitieve beslissing over de aanleg volgt naar verwachting in 2028.




