Wethouder Bernd de Jong (midden) is blij met het project.
Wethouder Bernd de Jong (midden) is blij met het project.

ANWB Automaatje gaat van start in Het Hogeland

Algemeen

NOORD-GRONINGEN - ANWB Automaatje is maandag in de gemeente Het Hogeland feestelijk van start gegaan.

Samen met wethouder Bernd de Jong, vrijwilligers en andere betrokkenen van Vrijwilliger in Het Hogeland trok een grote oranje bus door de gemeente om aandacht te vragen voor dit initiatief. Tijdens de tour door Het Hogeland werd onder andere gestopt in Leens om flyers uit te delen en in gesprek te gaan met inwoners. Ook was er tijd voor een kop koffie en ontmoeting in De Holm in Den Andel.
ANWB AutoMaatje brengt vrijwillige chauffeurs met een eigen auto in contact met inwoners die minder mobiel zijn en niet eenvoudig gebruik kunnen maken van andere vervoersmogelijkheden. Zo kunnen mensen toch naar een afspraak, activiteit, familiebezoek of winkel, terwijl er tegelijkertijd nieuwe ontmoetingen ontstaan en sociaal contact wordt versterkt. ANWB Automaatje is nog op zoek naar vrijwilligers. Meer informatie is te vinden op www.vrijwilligerinhethogeland.nl.